Scroll Top

Projektové aktivity pre Digitálne EkoPoloniny

V týchto dňoch začalo Inovačné partnerské centrum v Prešove pracovať na projekte Digitálne EkoPoloniny, financovaného z mechanizmu Plánu obnovy. Plán obnovy a odolnosti Slovenskej republiky (ďalej „POO“) je komplexnou odpoveďou na dôsledky krízy spojenej s pandémiou COVID-19, ako aj reakciou na identifikované hlavné výzvy a systémové nedostatky slovenskej ekonomiky. Plán obnovy je postavený na globálnej vízii Slovenska ako inovatívnej ekonomiky, ktorá je motorom udržateľného ekonomického rastu a zárukou úspešného zvládnutia zelenej a digitálnej transformácie, Slovenska ako moderného štátu, ktorý poskytuje občanom kvalitné verejné služby a napokon Slovenska ako zdravej krajiny, ktorá vytvára predpoklady na plnohodnotné využívanie ľudského a prírodného kapitálu. Pôsobením smerom k všetkým trom pilierom globálnej vízie pre Slovensko môže plán obnovy a odolnosti významne prispieť k opätovnému naštartovaniu rýchleho a udržateľného rastu hospodárstva aj kvality života na Slovensku.

Hlavný cieľ projektu

Hlavným cieľom projektu je digitalizácia regiónu Polonín s cieľom zvýšiť jeho turistickú návštevnosť a konkurencieschopnosť. Výsledkom projektu bude vytvorenie viacerých overených digitálnych produktov, ktoré prispejú k rozvoju regiónu a zostanú k dispozícii aj po jeho ukončení. Tieto produkty budú zároveň priamo aj nepriamo podporovať ochranu životného prostredia.

Hlavné aktivity projektu

  • Vytvorenie webovej stránky s prírodnými, kultúrnymi a historickými atrakciami
    Webová stránka bude dostupná v troch jazykoch (slovenčina, angličtina, poľština) a bude obsahovať databázu atrakcií v regióne Národného parku Poloniny. Inovačné partnerské centrum (IPC) zabezpečí realizáciu stránky v spolupráci s externým dodávateľom.

  • Interaktívna mapa atrakcií
    Súčasťou webovej stránky bude interaktívna mapa, ktorá umožní používateľom prehľadné zobrazenie prírodných, kultúrnych a historických atrakcií. Každý bod na mape bude označený podľa typu atrakcie a umožní priame prepojenie na detailné informácie.

  • Virtuálna prehliadka vybraných miest
    Webová stránka ponúkne virtuálnu prehliadku vybraných miest, ktorú si návštevníci môžu pozrieť bezplatne.

  • Mobilná aplikácia s prepojením na webovú stránku
    Aplikácia bude obsahovať všetky údaje z webovej stránky, vrátane interaktívnej mapy. Ponúkne možnosť určenia trasy z aktuálnej polohy k vybranej atrakcii. Bude dostupná v troch jazykoch (slovenčina, angličtina, poľština) a bezplatne dostupná na stiahnutie.

  • Propagácia regiónu prostredníctvom reklamných videí a fotografií
    IPC v spolupráci s odborníkmi vyberie atraktívne lokality na propagáciu regiónu. Reklamné videá a profesionálne fotografie budú využité na webovej stránke a sociálnych sieťach.

  • Vzdelávanie a informačné workshopy
    V rámci projektu sa uskutoční 15 workshopov určených pre širokú verejnosť, školy a stakeholderov z regiónu. Workshopy budú propagovať digitálne produkty, zvyšovať povedomie o ich využití a podporovať spoluprácu medzi partnermi. Osobitný dôraz bude kladený na osvetu v oblasti ochrany životného prostredia.

Aktuálny stav projektu

Tím Inovačného partnerského centra (IPC) v súčasnosti realizuje prípravné práce na projekte. O všetkých aktualitách vás budeme pravidelne informovať na našej webovej stránke www.inovacne.sk. Nezabudnite ju sledovať.

 

Tu si môžeš overiť svoje schopnosti v zaujímavých náhodných otázkach.

1. Koľko 100-ročných a ešte starších Japoncov žije aktuálne na svete?
A – menej ako 200
B – približne 8 000
C – viac ako 85 000

Správne len tak ďalej.

Nesprávne skús to nabudúce.

2. Ktorá ústava ako prvá garantovala právo na vzdelanie?
A – mexická
B – britská
C – švédska

Správne len tak ďalej.

Nesprávne skús to nabudúce.

3. Koľko trvá výroba jedného kozmického skafandru?
A – približne 72 hodín
B –približne 5000 hodín
C – približne 20 000 hodín

Správne len tak ďalej.

Nesprávne skús to nabudúce.

4. Kto a pre koho vynašiel kojeneckú stravu?
A – NASA pre astronautov
B – SloCO pre zachránené mláďatá leňochodov
C – FFDCA pre bábätká

Správne len tak ďalej.

Nesprávne skús to nabudúce.

5. Čo používa Google na mapovanie púšte v Spojených arabských emirátoch?
A – prístroj podobný Lunochodu
B – ťava naložená technikou
C – dron

Správne len tak ďalej.

Nesprávne skús to nabudúce.

6. Do akého roku sa v Československu jazdilo vľavo?
A – tu sa vľavo nejazdilo
B – 1980
C – 1939

Správne len tak ďalej.

Nesprávne skús to nabudúce.

7. Koľko by približne vážil všetok COVID-19 z celého sveta, ak by sme ho dali na váhu?
A – 0,1 až 10 kg
B – 20 – 50 kg
C – 150 – 200 kg

Správne len tak ďalej.

Nesprávne skús to nabudúce.

8. Ako dlho už varia pivo Benediktíni v nemeckom kláštore?
A – 50 rokov
B – 100 rokov
C – už takmer 1000 rokov

Správne len tak ďalej.

Nesprávne skús to nabudúce.

9. Kedy bola vynájdená prvá vakcína proti pravým kiahňam?
A – 1880
B – 1796
C – 1975

Správne len tak ďalej.

Nesprávne skús to nabudúce.

10. Najslávnejšie logo sveta, Nike, vyrobila študentka grafického dizajnu. Za koľko dolárov ho predala?
A – 1 milión dolárov
B – 1500 dolárov
C – 35 dolárov

Správne len tak ďalej.

Nesprávne skús to nabudúce.

11. Mount Everest je tak zaplavený odpadom že nepálska vláda vyžaduje, aby každý horolezec zniesol dole určitý počet kíl odpadu. Koľko odpadu má každý horolezec zniesť?
A – 8 kg
B – 1 kg
C – 20 kg

Správne len tak ďalej.

Nesprávne skús to nabudúce.

12. Ktorá kniha je najkradnutejšou knihou sveta?
A – Da Vinciho kód od Dana Browna
B – Biblia preložená do 2000 jazykov
C – Encyklopédia zdravia

Správne len tak ďalej.

Nesprávne skús to nabudúce.

Share the quiz to show your results !

Subscribe to see your results

Zaujímavosti/fakty

Získal si %%score%% z %%total%% správnych odpovedí.

%%description%%

%%description%%

Loading...