Víkendové vzdelávanie detí v ČR č. 3 – Etický rozmer chovania v literárnych dielach realizmu

2
Víkendové vzdelávanie detí v ČR č. 3 👈– Etický rozmer chovania v literárnych dielach realizmu 21.11. – 22.11. 2023 v rámci projektu Spoločenstvo vylúčených komunít, Erasmus +🇪🇺
Tejto akcie sa zúčastnilo 👭🧑‍🤝‍🧑pätnásť detí, ktoré vyrastajú v detskom domove a v rómskych rodinách zo sociokultúrne znevýhodneného prostredia V Ostrave🇨🇿.
Pred konaním víkendovej akcie sme deťom zadali 2 úlohy:
🔸️1) Aby si na internete vyhľadali informácie, čo je realizmus v literatúre a jeho prejavy?
🔸️2) Kto bol Charles Dickens, kedy žil a o čom je jeho literárne dielo Oliver?
Pri workshope sme zistené informácie detí vyhodnotili a literárna lektorka ďalšími znalosťami stretnutia obohatila.
V ďalšej časti sme reflektovali samotný príbeh Oliver a venovali sa etickým témam:
✅️Krádež – prečo sa nemá kradnúť?
✅️Klamstvo – dôsledky klamania v živote človeka a jeho dopad na vzájomné vzťahy.
✅️Manipulácia a zneužívanie – ich konkrétna podoba a prejavy.
✅️Chudoba a ťažké životné osudy ľudí.
✅️Zmysel života a naplnenosť života.
Deti sa do všetkých aktivít aktívne zapájali a bolo poznať, že s jednotlivými témami majú značné životné skúsenosti. Často sme museli na jednotlivých príbehoch zo života uvádzať, prečo má človek eticky správne konať a nie opačne. Ako dobrá metóda sa ukázalo, ak deti hovorili o svojich skúsenostiach a príbehoch zo života.
🔸️Deti tiež absolovali kvíz o realizme v literatúre a diele Oliver. Tým u nich došlo k pomerne dobrému predporozumeniu témy, kým sme navštívili divadelný muzikál Oliver.
Na návštevu divadla sa deti🧑‍🤝‍🧑👭 🤗veľmi tešili, u niektorých to tak bolo 👉prvýkrát v živote.👈 Po príchode do neznámeho prostredia a pri pohľade na sviatočné oblečenie návštevníkov divadla, bola poznať stúpajúcu nervozita detí.
👌Samotné predstavenie ich veľmi zaujalo napínavosťou deja, realistickým zachytením zlých vlastností hlavných postáv, zneužívaním detí ku krádežiam, korupciou a ďalším závadným etickým správaním. Príťažlivé a zrozumiteľnejšie pre nich boli témy tým, že väčšina hercov boli deti.
Po divadelnom, predstavení sme reflektovali návštevu muzikálu. Ohlasy boli veľmi priaznivé a emocionálne silné.👍🫶👏
Celú túto víkendovú akciu možno hodnotiť pozitívne. 💥Deti sa nenásilne zoznámili s literárnym dielom a jej prínosom pre človeka. 💥Môžu si tak vytvárať dobrý vzťah k čítaniu a literatúre, pretože školský vzdelávací systém v nich tento priestor neotvára. 💥Prenikli k podstatám správneho etického konania a dôsledkom tohto konania. 💥Spoznali rôzne podoby medziľudských vzťahov. 💥Zoznámili sa s biedou a ťažkými osudmi detí, môžu tak lepšie porozumieť svojim ťažkým životom, predovšetkým deti z detských domovov. 💥Získali skúsenosť s divadelným prostredím a divadelným stvárnením literárneho diela v muzikálovej podobe.

Zanechať komentár

Tu si môžeš overiť svoje schopnosti v zaujímavých náhodných otázkach.

1. Koľko 100-ročných a ešte starších Japoncov žije aktuálne na svete?
A – menej ako 200
B – približne 8 000
C – viac ako 85 000

Správne len tak ďalej.

Nesprávne skús to nabudúce.

2. Ktorá ústava ako prvá garantovala právo na vzdelanie?
A – mexická
B – britská
C – švédska

Správne len tak ďalej.

Nesprávne skús to nabudúce.

3. Koľko trvá výroba jedného kozmického skafandru?
A – približne 72 hodín
B –približne 5000 hodín
C – približne 20 000 hodín

Správne len tak ďalej.

Nesprávne skús to nabudúce.

4. Kto a pre koho vynašiel kojeneckú stravu?
A – NASA pre astronautov
B – SloCO pre zachránené mláďatá leňochodov
C – FFDCA pre bábätká

Správne len tak ďalej.

Nesprávne skús to nabudúce.

5. Čo používa Google na mapovanie púšte v Spojených arabských emirátoch?
A – prístroj podobný Lunochodu
B – ťava naložená technikou
C – dron

Správne len tak ďalej.

Nesprávne skús to nabudúce.

6. Do akého roku sa v Československu jazdilo vľavo?
A – tu sa vľavo nejazdilo
B – 1980
C – 1939

Správne len tak ďalej.

Nesprávne skús to nabudúce.

7. Koľko by približne vážil všetok COVID-19 z celého sveta, ak by sme ho dali na váhu?
A – 0,1 až 10 kg
B – 20 – 50 kg
C – 150 – 200 kg

Správne len tak ďalej.

Nesprávne skús to nabudúce.

8. Ako dlho už varia pivo Benediktíni v nemeckom kláštore?
A – 50 rokov
B – 100 rokov
C – už takmer 1000 rokov

Správne len tak ďalej.

Nesprávne skús to nabudúce.

9. Kedy bola vynájdená prvá vakcína proti pravým kiahňam?
A – 1880
B – 1796
C – 1975

Správne len tak ďalej.

Nesprávne skús to nabudúce.

10. Najslávnejšie logo sveta, Nike, vyrobila študentka grafického dizajnu. Za koľko dolárov ho predala?
A – 1 milión dolárov
B – 1500 dolárov
C – 35 dolárov

Správne len tak ďalej.

Nesprávne skús to nabudúce.

11. Mount Everest je tak zaplavený odpadom že nepálska vláda vyžaduje, aby každý horolezec zniesol dole určitý počet kíl odpadu. Koľko odpadu má každý horolezec zniesť?
A – 8 kg
B – 1 kg
C – 20 kg

Správne len tak ďalej.

Nesprávne skús to nabudúce.

12. Ktorá kniha je najkradnutejšou knihou sveta?
A – Da Vinciho kód od Dana Browna
B – Biblia preložená do 2000 jazykov
C – Encyklopédia zdravia

Správne len tak ďalej.

Nesprávne skús to nabudúce.

Share the quiz to show your results !

Subscribe to see your results

Zaujímavosti/fakty

Získal si %%score%% z %%total%% správnych odpovedí.

%%description%%

%%description%%

Loading...